luni, 15 noiembrie 2021

Borsa, mon amour.

 Hellou,

De ani de zile aud si citesc in presa despre " Borsa salbatica". Imi imaginm un fel de vest salbatic al Romaniei, sau Nord salbatic, daca imi dati voie. Anul acesta am avut ocazia sa fac doua vizite mai prelungite in Borsa si tot ce vreau sa spun este ca m-am am simtit fabulos. Prima vizita am facut-o cu ocazia Rodnei Sky Race, un eveniment de alergare montana inpecabil organizat. Am alergat atunci intr-un peisaj de poveste alaturi de oameni frumosi si fericiti.

Al doilea motiv a fost un week-end alaturi de prieteni buni si de membrii Clubului Sportiv Airsports Baia Mare, Antoniu Balan si Alexandra Idita, insotiti de prietenul nostru din Republica Moldova, Sergiu Gusan, singurul vorbitor de limba rusa pe care il cunosc si care a refuzat categoric sa bea macar un pahar de palinca . Sergiu, esti un om bun si prietenia ta ma bucura. 


  Am plecat spre Borsa vineri, cu o dubita Mercedes, condusa cu maiestrie de Alexandra, care desi m-a facut de vreo doua ori sa pun si eu frana din partea dreapta , a fost amuzanta si relaxata la volan. 

Antoniu Si Sergiu au zburat spre Borsa din Baia Sprie, decolarea si pregatirile fiind super interesante pentru mine si datorita faptului ca nu am mai fost niciodata martor la asa ceva. 

Drumul relaxant, recuperat baietii de pe traseu, incarcat echipamentul in dubita, schimbat soferul si la drum. O ciorba buna si fierbinte in Borsa, intalnit cu Radu Tolas si la cabana cu noi.


Cabana, cum sa va povestesc oare, sa reusesc sa transmit emotia pe care am simtit-o eu? Coasta Plaiului Borsa va asteapta calda, mirosind a cetina de brad, oarecum stinghera in cerul instelat. Echipata cu tot ce trebuie, curata si discreta, ofera tot confortul necesar oricui, oricat de pretentiosi ar fi. Daca cautati unde trebuie, gasiti chiar si o tigaie in care se poate face o omleta memorabila :).

Prima noapte cuminte, mancat usor , stat la povesti, facut oarecum cunostinta si depanat amintiri. Pe la 05,30 dimineata urmatoare, Radu a decis ca putem merge la somn, ceea ce am si facut. Cuminti si somnorosi. Trezit in jur de 09.30, spalat, baut cafea , facut mic dejun, zburat putin si mers la niste oameni buni, prieteni ai lui Radu, sa mancam un gulas la ceaun. 



Am dat aici de niste oameni, asa cum ii gasiti in povestile cu suflete bune. Ne-au primit fantastic, cu de toate, asa cum doar cei din Borsa stiu sa o faca. Ceaunul fierbea, privelistea era magnifica. 








O cabanuta construita in anul 1930, din lemn, cu un exterior care aduce a casuta bunicilor, cu un interior modern si utilat da 4 stele. Am depanat povesti, am facut cunostinta, am hranit un om si un caine. Oamenii acestia au oarecum amabilitatea in sange. Desi ne-am vazut pentru prima data, au facut totul sa nu ne lipseasca nimic. O palinca buna, o visinata, un gulas de exceptie, prajiturele si cartofi copti in jar, dar mai presus de toate, sufletul si prietenia lor. Va multumesc si va stimez. Liviu, esti o gazda incredibila.

Daca vreodata mergeti in Borsa si aveti nevoie de un prieten, de un tovaras si un camarad, intrebati de Sorin Apostol. Salvamontist dedicat, stie tot despre Borsa, despre munte, despre oameni, dar mai ales simte cum  sa fie prieten. Pentru asta, si pentru modul in care faci gratare, iti multumesc. 😅😅😅


Ne-am reintors la cabana, am facut un foc bun, o tocanita la ceaun ( oare a fost buna ?) 😍, un sos de usturoi care m-a facut sa inteleg ca la urmatoarea excursie, statul meu in bucatarie se va terminan in 15 min. Prietenii stiu de ce 😅

Despre cheful de seara nu vreau sa spun foarte multe sa nu intre in trepidatii cei care nu au fost prezenti. Unii organizeaza tare bine de acasa excursii de genul acesta, le multumim si lor. Am apreciat mult si faptul ca la cabana noastra paturile au fost foarte largi si am putut dormi rasfatat si intins ca un sef de ceaun ce am fost .

https://youtu.be/MbNBfJHXdMw

Imnul acestei vizite la Borsa a fost piesa de mai sus. O stiu dintr-o dupa amiaza faina tare , petrecuta alaturi de Florin Chilian, Radu Tolas sii Ciprian Lacatus pe plaja de la Vadu. A ajuns acum sa  bucure si sa ne distreze. Pe toti.

Tomi, un alt prieten facut acum, iubitor de munte si camarad bun. Am povestit vrute si nevrute, am mancat si am baut un pahar, fiecare din sticla lui ca sa fie totusi distantare sociala. 

Duminica am avut o dimineata mai lunga, o cafea buna si o sticla de apa, apoi in masina si urcat pe Prislop, la zbor. Daca nu ati fost niciodata, incercati. Avem in Maramures, in zona Borsa niste peisaje, locuri si timpuri de poveste. 

Ca sa va convingeti, mergeti la Borsa. Veti gasi gazde bune, peisaje de poveste, prieteni adevarati, mancare bio si o palinca pe gustul tuturor.

Multumesc din suflet celor prezenti. Miss Turism, cand vrei chiar dansezi bine, Magda, barbatii din Baia Mare nu spala vase 😅, Bogdan, esti un prieten fain, Ramona faci o mancare fabuloasa, ai niste retete bune de tot si zambet mereu prezent. 

Multumesc, multumesc, multumesc. M-am indragostit de Borsa. Iremediabil .





























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Atunci cand bati la portile raiului...

 Rar mi-a fost dat sa imi fie atat de greu intr-o cursa de alergat pe munte. Rodnei Ski Race de anul acesta mi-a intins corzile sufletului l...